۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰

معاون دادگستری لرستان:

وجود ۱۹۳ شعبه بانکی بدون ضریب امنیتی لازم در لرستان

وجود ۱۹۳ شعبه بانکی بدون ضریب امنیتی لازم در لرستان

خرم‌آباد - معاون دادگستری لرستان با اشاره به وجود ۱۹۳ شعبه بانکی بدون ضریب امنیتی لازم در این استان، گفت: در حال حاضر برخی مدارس نیز نگهبان ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن دارایی در جلسه قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت از روند کاهشی سرقت در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: آمار سرقت در استان با ۴.۵ درصد کاهش همراه بوده است.

وجود ۱۹۳ شعبه بانکی بدون ضریب امنیتی لازم در لرستان

وی گفت: همچنین استمرار این روند کاهشی در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری باتوجه‌به وضعیت نامناسب اقتصادی استان در نتیجه اجرای مصوبات این قرارگاه و کمیته‌های شهرستانی ذیل آن در تمامی حوزه‌های قضائی استان است.

معاون دادگستری لرستان در ادامه، ضمن انتقاد شدید از عدم همکاری شورای هماهنگی بانک‌های استان، عدم وجود صندوق امانات به‌اندازه نیاز استان و مطابق استانداردهای مربوطه و همچنین وجود ۱۹۳ بانک در استان بدون داشتن ضریب امنیتی لازم (به‌ویژه از حیث نیروهای نگهبان مسلح) را حاکی از ناکارآمدی مدیران این حوزه دانست و ضمن ملزم دانستن شورای هماهنگی بانک‌های استان برای مرتفع کردن این کاستی‌ها، تأکید کرد: بدون شک در صورت وقوع هرگونه سرقت و حادثه‌ای در نتیجه این کم‌کاری‌ها، مسئولیت بر عهده شورای هماهنگی و مدیران شعب بانک‌های مربوطه است و از باب ترک فعل باید پاسخگو باشند.

برخی مدارس نگهبان ندارند

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری لرستان به نقش پیشگیرانه آموزش‌وپرورش در سرقت از دو جنبه خودمراقبتی از مجموعه و آگاهی‌بخشی برون‌سازمانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح «قاضی در مدرسه» و با تمرکز این طرح بر روی سرقت، تلاش بر آن است که در قالب یک کار مشترک از سوی همکاران قضائی آموزش و هشدارهای قضائی لازم به کادر مدارس، دانش‌آموزان، اولیا و … داده شود.

دارایی در ادامه باتوجه‌به گزارش اداره کل آموزش‌وپرورش استان و فرماندهی انتظامی استان مبنی بر کمبود حدود هزار و ۲۵۰ نفر نیروی نگهبان در آموزش‌وپرورش استان و وجود تعداد زیادی مدارس بدون نگهبان، از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواست تا با فوریت و طی هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان نسبت به تأمین امنیت این مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های انتظام تحت نظارت نیروی انتظامی و یا به طرق مقتضی دیگر اقدام شود.

پروژه پایش تصویری در لرستان تکمیل شود

وی در ادامه این جلسه و باتوجه‌به بانک اطلاعاتی تهیه شده از محکومان و متهمان متواری در جرم سرقت، از مدیرکل زندان‌های استان و رئیس پلیس آگاهی استان خواست تا طی هماهنگی با معاون دادستان مرکز استان با جدیت در راستای دستگیری این افراد برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و در این باره، افزود: مسلماً بخش قابل‌توجهی از سرقت‌های جدید توسط همین افراد باسابقه صورت می‌گیرد و دستگیری آنها بر کاهش پیشگیری از جرم سرقت تأثیر به سزایی خواهد داشت.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری لرستان در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از همکاری شرکت مخابرات استان با شهرداری مرکز استان در تقویت پایش تصویری مرکز استان، این دستاورد را پس از سالیان متمادی نتیجه مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و قرارگاه حاضر دانست و بر استمرار و پیاده‌سازی آن در تمامی شهرستان‌های دیگر نیز تأکید کرد.

دارایی دراین‌رابطه با اشاره به نقش بازدارنده پایش تصویری در بسیاری از جرایم به‌ویژه سرقت، از دادستان‌های دیگر حوزه‌های قضائی خواست تا با همکاری شرکت مخابرات استان و رفع موانع احتمالی، نسبت به تکمیل پروژه پایش تصویری در حوزه قضائی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

بانک اطلاعاتی سارقان حرفه‌ای تکمیل شود

وی با اشاره به برخی از نقاط بدون پوشش مخابراتی (به‌ویژه در محل‌های پر تردد و تفریحی)، از مدیرعامل شرکت مخابرات استان خواست تا نسبت به شناسایی این نقاط و پوشش مخابراتی آن‌ها به‌عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری و مقابله با سرقت و دیگر جرایم اقدام شود و درعین‌حال باتوجه‌به گزارش مدیرعامل شرکت مخابرات استان راجع به برخی موانع، از معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در هماهنگی با دادستان‌های مربوطه در جهت رفع این موانع همکاری لازم به عمل آید.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به نقش قابل‌توجه پیاده‌سازی طرح نظارت و کنترل الکترونیکی بر سارقان حرفه‌ای در پیشگیری از سرقت؛ پیرو مصوبات جلسات گذشته شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و قرارگاه حاضر، بر لزوم جدیت در پیشرفت این طرح و ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از سارقان حرفه‌ای مطابق دستورالعمل مربوطه توسط فرماندهی انتظامی تأکید و درعین‌حال حسب گزارش پلیس آگاهی استان اجرای این طرح برای ۹۱ نفر از سارقان مشمول را در این مدت به‌عنوان یکی از نتایج مصوبات جلسات گذشته قابل‌تقدیر دانست.

کد خبر 6247768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha